wish me luck

För fy fan nu ska jag upp till barnmorskan om en timma och bresa på bena. Ush! Så sterilt och krystat ögonblick när man ligger där. Tänk om man hade en bakgrundsmusik och en paraplydrink i handen istället? Kanske men bara kanske ytterst lite trevligare tillställning ... men bättre uppe på kumla då rummen är så små, lite mer hemtrevliga om jag får säga det själv. Än inne på USÖ då rummen är minst 30kvm och klädbåset är så långt ifrån gynstol som det kan gå. Gör aldrig det misstaget att ha kort tröja. Då man känner sig mer kränkt med att inte bara ligga och bresa i gyn utan få gå skamgång med röven i vädret som en annan rumpnisse. Och låtsas som det är en vanlig rutin i ens vardag. Att inte rå på den underbara lampan som lyser upp hela snåret, värmen från den får en att tänka på grand canaria? kanske eller kanske inte ... När man ändå ligger där obekvämt så kan ju barnmorskan ändå säga till att man ska hoppa ner med rumpan lite till. MEN vad gör det när man har något att titta på i taket, alltid något som hänger eller en plansh med roliga saker på, ungefär som när man är hos tandläkaren. Vilket jag alltid försöker låtsas att jag är hos, tandläkaren. Men vilket jag påminns om ganska snabbt då man ligger där byxlös, att jag inte är hos just tandläkaren. Som man önskat just då, mer än allt annat.


Wish me luck!





En fråga är ju varför man alltid får en manlig gynekolog?
Jag vill alltid fråga de, varför vill du arbeta som gynekolog?
Vore riktigt otrevligt om de svara.
:- Det har jag alltid velat sen jag var liten.

Inte direkt att man hör små barn säga att
:- När jag blir stor vill jag bli gynekolog!








Kommentarer
Postat av: Moster

Lycka till:)

2011-06-21 @ 17:01:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0